Vonde difindi la autonomie cu la scuse de lenghe furlane!


“La fonde de nestre autonomie speciâl e je la presince di minorancis linguistichis”
“La lenghe furlane e je un element essenziâl par difindi la nestre autonomie”

Chestis frasis aromai si sintin in bocje di cuasi ducj i politics furlans: une vore dispès chei mancul preparâts, mancul atîfs, mancul leâts al Friûl... al è il segnâl che a àn pierdût dut il lôr significât.
Argoments cussì si son sintûts a ripetizion te conference penose di sabide stade, e dal sigûr no son rivâts a tirâ sù il nivel dai contignûts: la profonditât di riflession e jere chê di pampagai che a vevin imparât un ritornel.
Cun dut achel a somein frasis logjichis, in linie cui valôrs de lote autonomiste... sì, ma aromai a son dal dut disvuedadis, parcè che in cheste situazion di crisi la autonomie speciâl e ven doprade tant che paradane par protezi poltronis; la lenghe furlane e ven doprade come scuse par garantî situazions privilegjadis (par esempli diretôrs scolastics che no àn introdot l'insegnament dal furlan tes scuelis!), ma pe lenghe furlane no si fâs nuie!
Vino di butâ tai baraçs la autonomie e la lenghe furlane?
No, o vin di capî che la autonomie e je un strument par tutelâ e promovi la lenghe furlane, e no il contrari!
E cussì e je un strument par valorizâ e aministrâ miôr dute la nestre realtât.
E lant indevant si podarès resonâ sul fat che nancje la lenghe furlane no je un fin, ma che e je un imprest par rivâ a un model sociâl plui just.
Rivarano i pampagai che nus aministrin a imparâ un resonament dal gjenar? 
Dificil, o varìn di impegnâsi par jessi aministrâts di personis e no di pampagai.